پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار (صنعت) مواد غذایی 9 صفحه + docx

پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار(صنعت) مواد غذایی

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 9

حجم فایل: 24 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار(صنعت) مواد غذایی

هر مخلوقی در این جهان روزی زاده می­شود، رشد می­یابد، اوج می­گیرد و سرانجام به مرحله پایان عمر خویش می­رسد. از اشرف مخلوقات تا تمامی جانداران، محصولات و خدمات،حتی بازارها و صنایع این گذر عمر را طی خواهند کرد. از طرفی دیگر با پیشرفت فناوری و امکان عبور ساده تر از مرزهای جغرافیایی، بازارها بیش از پیش متنوع و گسترده­ شده­اند. دیگر رقبا از لحاظ کیفیت و قیمت محصولات و خدمات تمایزی باهم ندارند، در نتیجه نفوذ در بازارها برای کسب سهم بیشتر نیازمند تدبیری خردمندانه است. با ظهور عصر سوم بازاریابی، تمرکز بر شیوه­های نفوذ در این بازارها گسترده­تر شده­است. یکی از این روش­ها “مسئولیت اجتماعی شرکت­ها” می­باشد، که موضوع اصلی پژوهشی است که در دست داریم. لذا خواهشمندم در این راه با دانش عمیقتان، با ارائه نظرات خود و انتخاب یکی از گزینه­ها در خصوص هریک از عبارات ارائه شده ما را یاری فرمایید. لازم به ذکر است که هدف از این پرسشنامه آگاهی از میزان اشباعیت و بلوغ بازار موادغذایی است.

بررسی روایی و پایایی ابزار سنجش

یک آزمون خوب باید از تعدادی ویژگی مطلوب مانند عینیت، سهولت اجرا، عملی بودن، سهولت تعبیر و تفسیر، روایی و پایایی برخوردار باشد. مهم‌ترین موارد ذکرشده در این ویژگی­ها، روایی و پایایی است. (مؤمنی، 1386) که در اینجا به بررسی این دو مورد پرداخته می­شود. اگر پرسشنامه دارای این دو معیار باشد این بدان معنی است که میزان یا درصد اشتباه محقق در اندازه­گیری ملاک­ها و عوامل مورد نظر، اگر صفر نباشد به حداقل ممکن می­رسد. به طوری که هر چه میزان اشتباه محقق در مورد ملاک­ها و عوامل اندازه­گیری کمتر باشد اعتبار و قابلیت آن در اندازه­گیری بیشتر می­باشد. اعتبار در اندازه­گیری را روایی و قابلیت اعتماد را پایایی می­گویند. ابزار سنجش باید از روایی و پایایی برخوردار باشد تا محقق بتواند داده­های مناسب با تحقیق را گردآوری نماید، ابزار سنجش و آزمون­های استاندارد و میزان شده معمولاً از روایی و پایایی مناسبی برخوردارند(سرمد و همکاران، ص 169، 1385).

فایل مفید دیگر:  چگونه دانش آموزان را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار (صنعت) مواد غذایی ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار (صنعت) مواد غذایی – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار(صنعت) مواد غذایی; سنجش میزان اشباعیت بازار(صنعت) مواد غذایی

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *