تحقیق کتاب کار مربی کودک دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

همه جا در پیرامون ما هوا هست ما هوا را تنفس می كنیم و بدون آن زندگی برایمان امكانپذیر نیست هوا رنگ و بو و شكل ندارد و آن را نمی بینیم شاید همین امر سبب شده است كه كودكان در سالهای پیش از دبستان وجود هوا را احساس نكنند و تصور این كه هوایی هم وجود دارد برایشان دشوار باشد

به صفحه دریافت تحقیق کتاب کار مربی کودک خوش آمدید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم قسمتی از متن و توضیحات تحقیق کتاب کار مربی کودک را در زیر مطالعه نمایید.

همه جا در پیرامون ما هوا هست ما هوا را تنفس می كنیم و بدون آن زندگی برایمان امكانپذیر نیست هوا رنگ و بو و شكل ندارد و آن را نمی بینیم شاید همین امر سبب شده است كه كودكان در سالهای پیش از دبستان وجود هوا را احساس نكنند و تصور این كه هوایی هم وجود دارد برایشان دشوار باشد

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 5
حجم فایل 8 کیلو بایت

تحقیق کتاب کار مربی کودک

 

مقدمه
همه جا در پیرامون ما هوا هست: ما هوا را تنفس می كنیم و بدون آن زندگی برایمان امكانپذیر نیست. هوا رنگ و بو و شكل ندارد و آن را نمی بینیم. شاید همین امر سبب شده است كه كودكان در سالهای پیش از دبستان وجود هوا را احساس نكنند و تصور این كه هوایی هم وجود دارد برایشان دشوار باشد. به همین سبب نیز طرح موضوع هوا برای آن ها جالب توجه و شگفت انگیز است. اما چگونه می توان هوا را به كودكان شناساند و كاری كرد كه به اهمیت آن پی ببرند، كار دشواری نیست. محیط زیست كودك زمینه های لازم را برای انواع فعالیت، جهت شناسایی هوا، آماده كرده است.
چكیده
می دانیم كه هوا یك عاملی است كه كبدون آن زندگی امكان پذیر نیست. 
پس چگونه هوا را به كودكان بشناسانیم؟
 از كودكان بخواهیم دست خود را در برابر دهانشان بگذارند و فوت كنند. آنگاه از آن ها بپرسید چه حس می كنند؟ آنچه حس می كنند از كجا می آید؟
 از كودكان بخواهید نفس عمیق بكشند. از آن ها بپرسید چه حس می كنند؟ سینه ها، ریه هایشان از چه پر می شود؟
 از كودكان بخواهید دست خود را در برابر بینی خود بگذارند. دهان را ببندند و نفس بكشند، از آن ها بپرسید كه چه حس می كنند؟
 در برابر كودكان بادكنكی را پر از هوا كنید. بعد آن را جلوی صورت یا دست آن ها بگیرید و كم كم هوای آن را خالی كنید. آنگاه از كودكان بپرسید چه حس می كنند؟ بادكنك یا توپی را در برابر كودكان پر از هوا كنید. ظرفی از آب بیاورید بادكنك یا توپ را در آب فرو ببرید و كم كم هوای آن را خالی كنید تا كودكان ببیند كه چگونه حباب های هوا از بادكنك یا توپ بیرون می آید.
 از كودكان بخواهید تا كف دست خود را باز كنند و به طور سریع آن را عقب و جلو ببرند آنگاه از آن ها بپرسید چه حس می كنند؟
 از كودكان بخواهید در كلاس نفس بكشند بعد به قسمت های مختلف حیاط كودكستان بروند و باز هم نفس بكشند از آن ها بپرسید آیا در منزل هم نفس می كشند؟ در خیابان و كوچه چطور؟ بگذارید خود نتیجه بگیریند كه همه جا هوا هست.
در آب هم هوا هست، در خاك هم هوا هست. (مقداری خاك در یك لیوان بریزید و سپس آن را پر از آب كنید وجود حباب های هوا را در خاك می توانید به كودكان نشان دهید. یا آنكه لیوان آبی را در گوشه ای از كلاس بگذارید روز بعد حباب های هوا در دیواره های لیوان ظاهر می شوند).
 بگذارید كودكان با بحث و پرسش از یكدیگر خودشان در یابند كه چرا هوا را نمی توان دید. مربی با چند اشاره می تواند آن ها را به كشف این نكته كه هوا نه رنگ دارد و نه بو و نه شكل راهنمایی كند.
 از راه كشف هوا بچه ها خیلی زود به اثر باد پی می برند و متوجه می شوند كه باد هوایی است كه حركت می كند یا جا به جا می شود (باید توجه داشت كه باد به تنهایی می تواند موضوع فعالیت های گوناگون دیگر باشد).
چند بادكنك را باد كنید. اگر بادكنك ها به رنگ های مختلف باشد بهتر است. هر كدام از بادكنك ها را روی یكی از میزهایی كه كودكان دور آن نشسته اند بگذارید. از كودكان بخواهید دست ها را پشتشان بگذارند. (با یك دست، دست دیگر خود را بگیرند) حال با فوت كردن، بادكنك را به طرف همدیگر برانند. نباید بگذارند كه بادكنك به تن آن ها بخورد یا از میز پایین بیفتد. دستة برنده دسته ای است كه توانسته است مدت بیشتری بادكنك را روی میز نگهدارد.
همین بازی را بچه ها در حیاط هم می توانند انجام دهند و بادكنك خود را از یك سر حیاط به سر دیگر حیاط برسانند.

جعبه دانلود

برای خرید و دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *